En dag på landet

Den här helgen hann jag med ännu en övernattning hemma hos min Mor och Stefan. Efter en natt med komaliknande sömn i nästan tolv timmar vaknade jag i min överhettade lägenhet och lyckades städa en hel del innan jag blev hämtad och fick följa med ut på landet. Vi släppte av stefan i vidbynäs och for sedan iväg till lilla torpet mellan turinge och Lill Ahl. Där hade de en hel del söta inredningsprylar, men ingen som tilltalade mig tillräckligt mycket för att jag skulle vilja betala för den. Jag körde oss vidare till Norrlöt, typ i enhörna, där de hade en massa begnagnade prylar och där hittade jag desto mer. Hela 20 tallrikar fick jag med mig hem :) 8 söta, gröna, små skålar som passar till fil eller glass eller sånt. Och 12 med blått mönster som tydligen var av nån fin sort enligt mamma. De är också typiskt bra till glass eller små efterrätter, eller kanske yoghurt eller nått sånt också. Nu kan jag alltså lämna tillbaka alla småskålar som jag tillfälligt lånat av mamma och vips så har jag byggt vidare på mitt egna lilla hushålle lite mer.

Apropå hushållet så är jag inte längre helt nöjd med min mörklila vägg som tagit över lite väl mycket i hemmet och börjar göra mig lite dyster. Jag skulle vilja att det var lite ljusare, men orkar inte måla om... Funderar på att smälla upp mammas stora guldspegel mitt på, liksom för att distrahera lite och täcka en större del av väggen helt enkelt. Har också printat ett foto i 50x70 som jag måste fixa en ram till och sen hänga upp nån stans. Antingen på den mörka väggen, eller på den beiga ovanför sängen. Måste fundera lite mer, men nått måste göras! Nu är det bara en enda stor lila vägg som får för mycket plats.





Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej

Var det kul på baletten?

Du glömde skriva att vi gjorde en nostalgitripp till Friluftsgården i Enhörna i lördags och drömde oss tillbaka till gympalägertiden:-)

Kram

Mamma

2010-03-09 @ 13:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0