Lets Dance på TV

Ja, jag har ju TV nu och just nu dansar Willy från bygglov rund på scen med en glittrande dansös som är något skickligare än han själv. Rätt underhållande. Haha, det skulle visst stå "runt på scen" inte rund, men det är han ju också i och för sig.

Fast jag ska egentligen inte säga så mycket, jag skulle inte vara mycket graciösare själv om jag gjorde ett försök att dansa vad de nu dansade för har jag en sån fruktansvärd träningsvärk efter mitt hårda träningspass i går kväll att jag knappt kan räta på ryggen. Det var Fridas idé att vi skulle till stallet för hennes guddotter var på besök och hon ville rida. Själv ville jag bara träffa Frida och Loppan och ta en mysig liten tur på nån trevlig kuse och bara vara i stallet en stund, men så blev det inte. Loppan var inte hemma och favvoponnyn hade redan blivit riden så jag blev jag tilldelad en stor fuxvallack som inte intresserade mig så värst mycket sådär vid första anblicken. I vanlig ordning bestämde jag mig för att rida barbacka för att öka spänningen lite vilket sällan är helt genomtänkt. Direkt när jag suttit upp frågade jag mig själv som så många gånger tidigare varför jag fick för mig att detta var en bra ide, det är nämligen först när man suttit upp som man helt plötsligt inser hur väldigt långt det är till marken. Jag behövde i och för sig aldrig känna efter hur hårt man slog sig om man trillade ner, men jag fick jobba hårt för att sitta kvar och för att få hästen att gå i någorlunda fin form. Till att börja med var jag säker på att hästen helt saknade taktkänsla och jag var övertygad om att han gick i korsgalopp, men så var det inte. Man var bara tvungen att mjuka upp honom ordentligt och rida för glatta livet, sen var han nog rätt trevlig om jag bara hade haft lite mindre ont så jag kunnat uppskatta de sista fem minutrarna lite mer. Det blev inte direkt en lugn kväll i stallet, men jag hade ändå väldigt kul och inser att om jag red lite oftare skulle inte träningsvärken vara riktigt så allvarlig.




Fridas guddotter på stor häst



Fuxen med smärre taktproblem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0