Jag känner mig utbildad

Nu har jag skaffat mig skor att springa i! Jag lyckades sa mig till Moraberg tillslut, men även den här gången tog det rätt lång tid. Det gick ju ingen buss som passade precis när jag slutat så jag började traska i det isande snöblandade regnet. När bussen hann ifatt mig var jag rätt nerblött, men inte inpå skinnet som tur var och jag var oerhört glad att slippa gå eftersom mina fötter börjat göra ont.

Väl framme i moraberg började jag med ett besök på ON OFF där jag tänkte be om hjälp med min dator som nästan ger mig brännskador på låren när jag har den i knät (jag vet att man helst inte ska ha den mot tyg, men det heter ju Laptop och vem har byxor som inte är gjorda av tyg?). Snubben på ON OFF var så otroligt hjälpsam och gav mig en massa bra tips på hur jag skulle kunna snabba upp min dator och få den att inte anstränga sig i onödan (därav den överdrivna värmen). Han verkade verkligen vara intresserad av att hjälpa mig och förklarade en hel del saker för mig som jag inte fattade ett dugg av, men han försökte verkligen förenkla allt för mig så jag skulle ha en aning om vad som försiggår innuti min lilla dator. Hur som helst behöver jag inet lämna ifrån mig apparaten på nån reparation eller liknande och han lärde mig till och med hur man dammsuger den utan att fläkten börjar gå baklänges eller lägger av eller nått sånt.

Glad över mitt möte med den trevliga mannen på ON OFF tar jag mig till Intersport där jag lyckas leta rätt på ännu en super trevlig och servicminded kille som hjälpte mig hitta ett par löparskor. Han filmade mina fötter när jag sprang på löpband och konstaterade att trots att jag pronerade mycket lite med högerfoten behövde jag inte någon specialar sko för att kompensera för det utan ett par vanliga löpardojor rättade till det tillräckligt. Även den här mannen lärde mig en del spännande saker, som att om man får ont under hälarna när man går så är det ett tecken på att man är på väg att få hälsporre! Började oroa mig lite för det, men kom fram till att nu kommer jag få hjälp och de här fantaskiska skorna kommer rädda mig. Jag var mycket nöjd med min Walk and Run Clinic som de kallade det enligt hemsidan och jag köpte mig ett par Nike som kändes jätte bra och som jag tycker är väldigt fina. När jag kom hem och provade dom lite i lägenheten blev jag lite orolig för att mina stortår nuddar den främre delen av skon lite, men jag ska ha dem inne på jobbet imorn och fundera på om det är ok eller inte. Får väl jogga lite i huset och testa helt enkelt för här i lägenheten kunde jag inte ta ut steget ordentligt tycker jag :)

Längtar efter att få testa dom ute också! Jag kommer studsa fram på mina powerwalks tills jag kommer igång och vågar springa med dom. Jag vill ju inte ta i för mycket i början och riskera att jag lägger av på en gång bara för att jag får för mycket träningsvärk eller blir avskräckt av den plötsliga ansträngningen.




På väg hem var till och med busschauffören så snäll att han inte stämplade min remsa, trots att stämpeln innan gått en halvtimma tidigare. Inte ens vädret och mina onda fötter efter promenaden i dåliga skor kunde få mig på dåligt humör tack vare alla snälla människor och mina fina nya skor.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken bra em du fick, trots regn och snö! Hoppas skorna funkar bra.

Kram

Mor

2010-04-22 @ 10:42:15
Postat av: Sofie

Vad trevligt att customer servicen inte dött ut helt!

2010-04-22 @ 17:06:28
URL: http://misshiller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0