JAG HAR TAGIT KÖRKORT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dagen jag inte trodde skulle komma har kommit! Sara Isabel Hiller har nu äntligen tagit körkort och är gladare än ni kan ana. Ett helt bergsmassiv har lättat från mitt bekymrade sinne för nu behöver jag inte längre fundera på när jag kan passa in att övningsköra med min kära mor eller far. De har stått ut med mitt utdragna körkortsförsök länge nog och även deras plågan är nu över. Nu behöver inte Mamman hålla krampaktigt om handbromsen under hetsiga diskussioner i Skodan, eller Pappan bli irriterad över önskemål om annorlunda formulerade instruktioner, inte förrän Sofie bestämmer sig för att även hon vill göra ett försök. Men det lär nog dröja... Hon har ju som sagt, "Mycket nu"... Men oroa dig inte Sofie. Jag kan köra ert ofödda barn till stallet, som kommer vara dens favorithobby :)

Nog om ofödda barn, tillbaka till körkortet. Jag for alltså till Flen på en intensivkurs som varade i 10 dagar och jag är evigt tacksam för körlärarnas otroliga förmåga att förvissa mig om att jag faktiskt kan köra bil. Jag behövde bara finslipa mina kunskaper och jobba mentalt med att inte stressa upp mig till uppkörningen. Sen fick jag väldigt bra tips på hur jag skulle tänka i olika situationer på uppkörningen vilket var oerhört värdefullt. Jag kan verkligen rekommendera Thims Trafikskola i Flen till alla som har övningskört en del hemma och/eller tagit några lektioner, men som vill få ordning på allt inför den stora dagen. Det var väldigt smidigt ordnat med allt också. Teori, halkbana, risk ettan, boende, lektioner, you name it.

Och jag saknar redan Alexandra och Laila som jag delade hus med. Det var en mycket bra vecka.





Kommentarer
Postat av: Sofie

Kul att du har körkort. Men jag tänker inte köpa en bil åt dig i julklapp så var god informera mig om vad du önskar dig i prisklassen 150-300 SEK. Och fort ska det gå. Jag har mycket nu...

2009-12-21 @ 07:40:49
URL: http://misshiller.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Hej! Jag funderar på att ta intensiv på samma körskola som du var på, hur mycket gick det på allt som allt?

2012-09-03 @ 19:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0