Äntligen klar

Idag hade jag min första lediga dag på jätte jätte länge och den firade jag med att sova till halv ett. Efter det var jag fortfarande i ett komaliknande tillstånd och kunde inte komma mig för att sätta igång med dagen. Jag hade planerat att storstäda mitt rum, wohoo, roligare saker kan man ju fantisera om, men efter att ha tvingats leva i mitt katastrofstökiga rum alltför länge utan en ordentlig chans att göra nånting åt det ville jag faktiskt skapa lite ordning. Detta fragment av ordningssinne är nånting jag deffinitivt har ärvt av min ordningsamme far, tyvärr har jag sammtidigt ärvt oförmågan att hålla ordning av min mamma och plågas därför av att inte lyckas ha det fint och städat längre än ett par dar i sträck. Det enda jag lyckades med idag var att sortera in en bråkdel av allt stöket i ett antal högar. Pappersskräp, plastskräp, annat skräp (mitt plågade miljömedvetna samvete tvingar mig till detta), därefter rena kläder som ska in i garderoben, skitiga kläder som ska tvättas, halvrena kläder som var nytvättade ett tag innan de lades i min soffa och innan min katt började sova på dem. Dessa tänkte jag att jag kunde rolla så de blev tillräckligt fina att ha när jag går runt hemma och ingen bryr sig om mina kläder är lite luddiga. Även detta kommer från att jag inte vill belasta miljön onödigt mycket med att tvätta i onödan. Jag måste läsa på mer om vad jag kan göra för att slippa mitt dåliga samvete. Risken är bara att jag får ännu värre skuldtankar när jag inser hur dålig jag är för miljön. Men i alla fall, det blev inte mycket mer städat än så. Ett hörn med papper och böcker blev lite ordnat, men de smutsiga kläderna tog sig inte ens till tvättkorgen.


 

Bio han jag däremot med. Jag och Sofie var och såg Sex and the City filmen. Lite lustigt eftersom jag inte sett så himla många avsnitt. Bara några här och där och jag har bara kollat när jag varit för pigg för att gå och lägga mig och det inte funnits något annat jag gillat på TV. Den var ok, men inte mycket mer. Bara sådär att man tycker det är trevligt att vara på bio, men man kommer inte ihåg så mycket av vad som verkligen hände när man väl sett klart. Och om en vecka kommer jag förmodligen ha glömt typ allt.

Men tillbaka till det jag tänkte skriva om från början! Ex-jobbet är alltså klart nu, därav min första lediga dag på länge. Rapporten ska bara godkännas och möjligtvis ändras på nån punkt sen är jag färdig högskoleingenjör!!! Herre gud, jag är snart ignenjör, det hade jag förträngt lite. Ha, fast jag har det inte lugnt och ledigt riktigt än, jag kommer att få jobba vidare med det jag tagit fram under examensarbetet lite till innan jag kan njuta helt av sommaren för företaget var intresserade av min produkt. Det känns roligt att det bärjar bli verklighet av det vi pluggat i tre år, men jag har en känsla av att sommaren kommer vara slut innan jag hinner varva ner. Hur som helst är jag glad över att det är sommar och jag längtar efter några lata dagar på stranden med rolig körkortsboksläsning eller nått liknande :) Det är rätt intressant faktiskt. Det blir nog ett körkort förr mig en vacker dag ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0